BİR MAKALE ... 21. YÜZYIL BECERİLERİNE VE EĞİTİMİNE GİRİŞ
https://www.researchgate.net/publication/336148206_Introduction_to_21st_century_skills_and_education
21. YÜZYIL BECERİLERİNE VE EĞİTİMİNE GİRİŞ
Cahit Erdem / Afyon Kocatepe Üniversitesi
21.yy hayatın her alanında değişiklikler getirdi, özellikle ekonomik düzende. Üretim ve ekonomi açısından, 21. yüzyıl, sanayi çağından 20. yüzyıla geçişin bir işaretidir. Bilgi çağı. Sanayi çağında değer zinciri geçerken çıkarma, üretim, montaj, pazarlama ve dağıtım, bilgi çağındaki zincir, veri, bilgi, sırasıyla bilgi, uzmanlık ve pazarlamadan hizmetlere (Heyecan verici ve Fadel 2009). Noss (2012) bu geçişi malzemeden geçiş olarak ifade eder. Maddi olmayan, ağırlıksız, süreç odaklı üretim için emek ekip çalışması veya problem çözme gibi becerilere ihtiyaç vardır. Bu değişiklik ekonomik düzen birçok yeni beceri gerektirdi veya mevcut olanı değiştirdi bireylerin sahip olması gereken becerilerdir. Modern işyerleri, rutin olmayan sorunları çözebilir, karmaşık iletişim kurabilir ve sosyal becerilere sahip olabilir.
Ekonomik düzen, değişimin ana alanı olmasına rağmen, değişimleryeni yüzyılla birlikte getirilenler bununla da sınırlı değil.Yanında işyerlerinin gereksinimleri, dijital ile yoğun ve kolay etkileşim, akıllı telefonlar ve sosyal medya gibi medya araçları ve platformları gerektirir. Yeni bilgi edinerek mümkün olan bilinçli karar vermeve arzu edilenden çok gerekli olan beceriler. (Hobbs 2010).Bireyler bombardımana tutuldukları bir hayat yaşıyorlar.Televizyon gibi teknolojik araçlar aracılığıyla aşırı bilgiveya bilgisayarlar.Medya araçları aracılığıyla elde edilen bilgilerin gerçek olmadığı bir gerçektir.Her zaman güvenilir;herkes internete içerik yükleyebilir, sonuçlarıİnternet aramaları güncelliğini yitirmiş veya alakasız olabilir ve bilgilere erişmekaraştırma becerileri ve eleştirel düşünme gerektirebilir, bu da bireylerin analiz ve sentez becerileriyle doğru orantılıdır. İnternetten edinilen bilgi kesin doğru bilgi olmayabilir. Bu durumda yapılması gereken bilginin somut kaynağına ulaşabilmek olmalıdır.
Yeni yüzyılın özellikleri göz önüne alındığında, öğrencilerin yeni bir takım karmaşık ve sürekli gelişen bir gelecekte yol alma becerileri (Craig 2012). Bu beceriler çoğunlukla 21. yüzyıl becerileri olarak adlandırılır. Bunların sınıflandırılması, tanımlanması ve uygulanmasına ilişkin zengin edebiyat becerileri oluşturulmuştur. 21. yüzyıl becerilerine ilişkin edebiyat, yeni yüzyılın bireyler için farklı beceriler gerektirdiği varsayımı hayatın her alanında etkili bir şekilde işlev görmektir. (Ananiadou & Claro 2009). Yüzyıllar boyunca, sadece az sayıda insanın aşağıdaki gibi becerilere sahip olması gerekiyordu: yaratıcılık, eleştirel düşünme ve problem çözme, yeni yüzyılda, her vatandaşın hayatta kalabilmesi için bu becerilere sahip olması gerekir (Akgündüz & Ertepınar 2015). 20. yüzyılın becerileri arasındaki farkın bir nedeni ve 21. yüzyılınkiler bilgideki büyük ilerleme ve iletişim teknolojileri, bu tür çalışmalar bir süreç içinde olduğundan, paralel olarak kaymaktadır. (Dede 2009). Teknolojik değişimlerin hızlı olduğu tartışılır. Hayatı görülmemiş bir şekilde değiştirmek. Yine de Noss (2012), i- Pad/akıllı telefon paradigması önceki paradigmalardan oldukça farklıdır. Bu yeni paradigma ile teknolojinin kurumsal yönünün evde her yerde bulunan kişiselleştirilmiş bir teknolojiye taşındı, cep ve başka yerlerde. Ancak, daha da önemlisi, Noss (2012) şunu iddia ediyor: öğrencilerin kendilerinin de dijital yerliler olduğu Nasıl kullanılacağını biliyorlar eğitim olmadan bu teknolojiler. Yine de konu derine indiğinde teknolojiyle iç içe oldukları için dijital göçmenlerdir. Bu nedenle yeni neslin akıcı ve akıcı olduğu kanısına varılmamalıdır. Teknolojinin bilinçli kullanıcısı. Diğer tarafından sunulan yeni araçlar ve platformlar teknolojiler onlara pek çok zorluk sunuyor. Düşmanlık artık vazgeçilmez bir parçası olduğu için teknolojinin o da bizlere yardımcı olamıyor. İnsanların hayatları. Önemli olan, nasıl ve hangi amaçlarla teknolojiyi kullanarak var olduğumuzdur.
Kaynak: https://www.researchgate.net/
Adres:
HÜRRİYET MAH. ÇAMLIBEL CAD. ÇTSO İLKOKULU NO 15 İÇ KAPI NO 1 ÇORLU / TEKİRDAĞ
Telefon
0 (282) 673 38 78